27 Ağustos 2015 Perşembe

Kent Mektupları

Mimarlar Odası Eski Genel Başkanı Oktay Ekinci’yi Kaybettik

1960lı yıllardan sonra, heyecanlı bağıran değil sakin sohbet eder gibi konuşan hatipler, insanlar tarafından daha çok dinlenir olmuştu. Maalesef bu tip konuşmacılar sağ görüşlüler içersinde bulunmakta idiler. 1990lı yıllarda sol tarafta Oktay Ekinci’yi keşfetmiştim. Güzel Türkçesiyle en sert görüşlerini bile kadife yumuşaklığında anlatıyordu. Özellikle Mimarlar Odası Genel Başkanı iken Ankara’daki Genel Kurullarda eleştirilere cevap verme maddesinde, O kürsüye çıktığında salon görülmeye değer olurdu. Dışarıdaki herkes içeri girer, bir anda koltuklar dolar, birçok kişi ayakta durur ve Oktay’ı dinlerdi. Onun bu konuşmaları adeta özel bir seans gibi idi.

İki yıl önce ‘Arif, seninle Kadıköy programı yapmak istiyorum. Gelir misin?’ diyerek TV programına davet etmişti. ‘Gelirim tabii’ demiştim. Ancak zamanlarımız uyuşmamış, sonraya bırakmıştık. Bir süre sonra hastalığını öğrendim. Anlatmıştı. Çok anlamamıştım ama çok ta önemli olmadığını düşünmüştüm.

Oktay Ekinci yazıları ve konuşmalarıyla koruma konusunda insanları bilinçlendiren ilk kişidir. Onun bilinçlendirdiği birçok korumacı vardır artık.

Ama maalesef sol görüş, bana göre tek iyi hatibini kaybetmiştir.

Hepimizin başı sağ olsun.
AA
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder