20 Şubat 2015 Cuma


Yeldeğirmeni
ÖNSÖZ (Eski)

Kadıköy, İstanbul’dan daha eski bir yerleşim yeri olmasına rağmen yeteri kadar geçmişi araştırılmamış bir bölgemizdir. Yeldeğirmeni de Kadıköy’ün bir semti olarak bu talihsizlikten nasibini almıştır.

Yeldeğirmeni’nde yaşamış bir insan olarak semtimin geçmişini ortaya çıkarmak istedim.

Yazdıklarım, toplayabildiğim belgelere ve yaşayarak edindiğim bilgilere dayanmaktadır. Zaten bazı bölümlerde, o kısmı sözlü bilgilere dayanarak yazdığımı da açıklıkla ifade ettim.

İstanbul’un tüm semtlerinin tarihinin araştırılması gerektiğini düşünüyorum. Yeldeğirmeni de çok önemli bir semttir. Sanırım bu semtin geçmişini ilk yazan da ben oluyorum.

Ancak benim burada yazdıklarımın yeterli olmadığını, sadece benden sonra Yeldeğirmeni’ni daha detaylı araştıracak olanlara bir altlık yaratabilmeye çalıştığımı ifade etmek isterim.

Okuyanlardan, olumlu olumsuz eleştirileriyle, yazdıklarımın kabulünü bekliyorum.
ARİF ATILGAN

1 yorum:

  1. Değerli araştırmalarınızı paylaştığınız için teşekkür ediyorum. 65 yıllık Kadıköy'lü olarak Yeldeğirmeni benim de arasıra gezdiğim, çirkin yapılar arasında kalmış eski güzel yapıları üzüntüyle seyrettiğim bir bölge.
    Hristiyalığın inanç prensiplerinin belirlendiği konsillerden bir olan Kadıköy (Kalkedon) konsilinin toplandığı yerin Yeldeğirmeni civarı , hatta bgün TCDD arazisi içinde olduğunu bir yerde okudum , ancak doğrulayamadım. Bu hususta bir bilginiz var mıdır?
    Saygılar.
    Işık Gürbüz
    i.gurbuz@ttmail.com

    YanıtlaSil