28 Aralık 2014 Pazar


184. TAKSİM TOPLANTISI
Arif Atılgan
Geçtiğimiz günlerde iki toplantı daveti aldım. Bir tanesi ‘Yemekli Aydınlanma Sofrası’ ekibinden 22 Aralık 2014 akşamı ‘2015 Seçimlerine Doğru CHP de Birlik Nasıl Sağlanır? ve CHP Üye Dokusuna Ön Seçim Talebi Nasıl Değerlendirilmeli?’ başlıklı toplantı idi. Bu toplantıya Yalova’da olduğum için gidemedim.  Diğeri 23 Aralık 2014 akşamı Türkiye Barolar Birliği Başkanı Metin Feyzioğlu’nun konuşmacı olduğu ‘Türk Hukuk Sistemi’ başlıklı 184. Taksim Toplantısı idi. Bu toplantıya gittim.

Önce yüze yakın katılımcının olduğu toplantının düzenleyicilerine bir şeyler yazmak istiyorum. Yazılı soru sormaların bitiminde hiç değilse yarım saat el kaldırarak soru sorulabilmeli. Zira konuşmaların gidişatına göre soru sormak toplantının verimine de katkı yapar.

Metin Feyzioğlu Ülkedeki sorunları 3 başlıkta topladı:

1-Demokrasi, İnsan Hakları, Hukukun Üstünlüğü,
2-Fırsat Eşitliği,
3-Sürdürülebilir Kalkınma.

1. Madde olmazsa 2. Ve 3. Maddelerin de olamayacağını ifade ettikten sonra açıklamalarına geçti.

1- Demokrasi, İnsan Hakları, Hukukun Üstünlüğü olursa Kürt ve mezhep sorunlarının çözülebileceğini, eşit vatandaşlık için Devletin laik olması gerektiğini anlattı.
2-Fırsat Eşitliğinin özellikle eğitimde olması gerektiğini vurguladı.
3-Sürdürülebilir Kalkınmanın Demokrasi olmadan olamayacağını söyledi. Çevre, ekonomi, enerji kutsal üçlüsünün demokrasi varsa dengede olacağını, ülkeye yatırımcının o zaman gelebileceğini ifade etti.

Metin Feyzioğlu 90 yıllık cumhuriyet tarihinde doğruların da yanlışların da olduğunu, Osmanlının yükselişi kadar düşüşünün de incelendiğinde bilimin öneminin anlaşılacağını, Ülkeyi pozitif bilime yönelttiği için İslam’a en büyük hizmeti Atatürk’ün yaptığını, Yeni Türkiye’nin anlamının Osmanlı demek olduğunu ifade etti.

Toplantı geleneği dolayısıyla daha fazla açıklama yapmayacağım ama kendi sorumu yazabilirim. Metin Beye ilk soruyu konuşmasında değinmediği konuda ben sordum. ‘Paralel Yapı nedir? Var mıdır? Varsa iyimidir, kötümüdür? İyiyse ne yapmalı, Kötüyse ne yapmalı?’ diye sordum.

Metin Bey soruma cevap olarak ‘Paralel değil Sarmal Yapı’ olduğu açıklamasını yaptı.

Metin Feyzioğlu özellikle entelektüellerimizin ‘Sıradan insanlar sıradan insanları seçerler’ gibi tanımlamalarını doğru bulmadığını belirtti. Sıradan sayılan insanın belki de size öğretmenlik yapacak kadar değerli olabileceğini anlattı.

Toplantı sonrası dönüşte Metroyu kullandım. Saat 23 te aktarmalarla Osmanbey’den Yenikapı’ya, Yenikapı’dan Ayrılık Çeşmesine, Ayrılık Çeşmesinden Küçükyalı’ya bir saatte geldim. O saatte başka araçlarla bu mesafeyi bu sürede aşmak olanak dışıdır. Toplu ulaşımı, toplu ulaşımın da en yararlısının raylı toplu ulaşım olduğunu savunan bir kişiyim. Ancak Ben yeryüzünün üzerinden çevreyi izleyerek seyahat etmeyi seviyorum doğrusu.

Toplantının süresinin yetersizliğinden olabilir ama Metin Feyzioğlu’nun konulara fazla derinliğine girmediği kanısına vardım.  Ancak kendisini gerçekçi buldum.

Katıldığım iki Taksim Toplantısı sonrası edindiğim ana fikri paylaşmak isterim. Eğer hala sol taraf denebiliyorsa, sol taraf Godo’yu bekliyor.  
AİF ATILGAN ARALIK 2014

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder