Haydarpaşa
FENERBAHÇE İSTASYONU
Arif Atılgan
Bugün yerinde
olmayan Fenerbahçe İstasyonu, çoğu Kadıköylünün artık hayal olarak bile
anımsayamadığı bir istasyondu. 1872 yılında Haydarpaşa-İzmit arasına demiryolu
döşendiğinde Feneryolu İstasyonundan Fenerbahçe’ye de tek bir hat döşenmişti.
Bu hat Feneryolu İstasyonu’nun batısından kavisle şimdiki Feneryolu Sabit
Pazarı’nın bulunduğu yerden geçiyor, Bağdat Caddesi’ni hemzemin geçitle
aştıktan sonra, şimdiki Faruk Ayanoğlu Caddesi’ne ulaşıyordu. Bu Caddenin
ortasını takiben Fenerbahçe Orduevi Kapısı önünden önce batıya, sonra güneye
saparak sağında askeri lojman binaları, solunda askeri alan olmak üzere devam
ediyor ve şimdiki TCDD Kampı alanına geliyordu.
Fenerbahçeye Gelen Demiryolu Planı
Bu istasyon
halkın Fenerbahçe Burnuna gelebilmesi ve buradaki mesirelik alandan
yararlanabilmesi için döşenmişti. Fenerbahçe’de iki katlı İstasyon Binası
bulunmakta idi. Kış mevsimlerinde karakol olarak da kullanılan bu binanın alt
katı bekleme salonu, üst katı ise İngiliz uyruklu İstasyon Şefinin lojmanı idi.
Fenerbahçe İstasyonu
İstasyon,
1.Dünya Savaşı sırasında ve Haydarpaşa Garı’ndaki 1917 yangınından sonra askeri
amaçla kullanılmıştır. 1928 yılında tekrar siviller için kullanıma açılmış ancak
bu tarihten sonra verim sağlanamamıştır. 1950 li yılların sonuna kadar kullanıldığını yaşayanlar var. Bu hat 1970 yılında tamamen
sökülmüştür.
ARİF ATILGAN
HAYDARPAŞA KİTABI
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder