16 Ağustos 2018 Perşembe


ESKİ YELDEĞİRMENİ SEMTİ OLMAYAN FOTOĞRAFIN ÖYKÜSÜ
Arif Atılgan

2011 yılının eylül ayı. Mimarlar Odası ve Kadıköy Kent Konseyi Başkanıydım. O zamanın Kadıköy Belediye Başkan Yardımcısı bana telefon ederek, ünlü bir kişinin kendisine eski Yeldeğirmeni semtinde yeldeğirmenlerinin olduğu bir fotoğraf gönderttiğini, söyledi. Maili bana iletti ve benden bu fotoğrafın doğruluk derecesini sordu.


Fotoğrafı görür görmez Yeldeğirmeni semtiyle ilgisi olmadığını anladım. Ama her zaman yaptığımı yaparak, cevap vermeden önce iyice araştırdım. Araştırmakla kalmadım, Kadıköy’le ilgili sözüne güvendiğim kişilere de sordum. Fotoğrafın Kadıköy’e bile ait olmadığını öğrendim. Bu kişilerin içinden çok güvendiğim birinin mailini arşivime aldım.

Aynı yıl Yeldeğirmeni’nde gerçekleştirilen Canlandırma Projesinin tanıtım ve yayınlarında bu fotoğraf kullanıldı.

Ocak 2014 tarihinde ATILGAN BLOG’umda BU FOTOĞRAF YELDEĞİRMENİ’NİN ESKİ FOTOĞRAFI DEĞİLDİR http://atilganblog.blogspot.com.tr/2014/03/bu-fotograf-yeldegirmeninin-eski.html başlıklı yazı yazdım.

Aralık 2014 tarihinde, Face de bu fotoğrafı kullanan bir gruba bilgilendirme uyarısı yapmıştım. Bana hak verdiler, fotoğrafı sayfalarından kaldırdılar. Ayrıca kendilerine fotoğraftaki cambazın oğlu olan kişiden gelen mesajda, ‘fotoğrafın Haziran 1929 da çekildiği, fotoğraftaki cambazın babası Abdullah olduğu, fotoğrafı bir TV programında kullanması için söz konusu ünlü kişiye verdiği’ bilgisi yazılmış. Daha sonra fotoğraftaki cambazın oğlu olan beyefendi bana da aynı mesajı gönderdi ve ‘bu fotoğrafın İstanbul olduğunu iddia etmediğini’ bildirdi.

Mart 2014 tarihinde bu fotoğrafla ilgili ayrıca araştırma yaptım. Keşan’daki bazı yayınlarda fotoğrafı gördüm, sordum. Bir tanesi ‘bu fotoğrafın yeldeğirmenleriyle ünlü Keşan’a ait olduğu’ bilgilendirmesini yaptı. Nitekim o tarihlerde google’a ‘Keşan’ın simgesi yeldeğirmeni’, ‘Keşan Postası yeldeğirmeni’ veya ‘Keşan Belediyesi yeldeğirmeni’ yazıldığında bu fotoğraf bulunuyordu. Buradan fotoğrafın bir aslının da Keşan’da olduğu anlaşılıyordu.

Amacım yetkililere eleştiri yapmak değil, Kadıköy’e yanlış yapılmamasını sağlamaktır.
ARİF ATILGAN AĞUSTOS 2018

Not: İleride bir itiraz olması ihtimali için yukarıdaki belgeleri başka bir yazıda sıraladım.            
ESKİ YELDEĞİRMENİ OLMAYAN FOTOĞRAFIN ÖYKÜSÜNÜN BELGELERİ
http://atilganblog.blogspot.com/2018/08/eski-yeldegirmeni-olmayan-fotografin_16.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder