20 Ekim 2017 Cuma

AYRILIK ÇEŞMESİ’NDE NE YAPILIYOR?
Arif Atılgan

Ayrılık Çeşmesinin hikâyesini tekrar yazmayacağım. YELDEĞİRMENİ kitabımda bahsetmiştim. ATILGAN Blogumda da http://atilganblog.blogspot.com.tr/2014/12/yeldegirmeni-ayrilik-cesmesi-arif.html LİNK’inde yazmıştım. Çeşmede bu sıralarda yapılanlarla ilgili dikkat çekmek istiyorum.

Restorasyon yapıldığı belli. Ancak tabela olmadığı için kim?, ne?, nasıl? yapıyor sorularına cevap bulunamıyor. Bildiğim kadarıyla Çeşme Kadıköy Belediyesinin mülkiyetindedir. Daha önceleri de burada bazı restorasyon çalışmaları başlatılmış sonradan durdurulmuştu. 

Bir süredir yapılan çalışmalar dikkatimi çekiyordu. Zaman sorunum olması sebebiyle incelemeden geçiyordum. Ancak ele alınmasına seviniyordum. Birkaç gün önce sadece iki fotoğraf çekip geçtim. Hatta bu fotoğrafı sevinerek te paylaştım. Ama dikkatli arkadaşlarımızın yorumu ile ben de dikkatli baktığımda yanlış işler yapıldığını görüyorum.


Önceki yıllarda çektiğim fotoğraflarda namazgâh net bir şekilde belli oluyor. Çeşme arkasında küçük, arkasında daha büyük bir bölüm var. Üstelik namazgâh duvarlarının taşları da hala kendilerini korumuşlar.


Bugün yapılan çalışmada sadece öndeki küçük bölüm göz önüne alınmış. Arkadaki büyük bölüm yok farz edilmiş. Ayrıca daha da kötüsü 400 yıllık çeşmenin eski tarihi taşlarının yerine yepyeni kesme taşlarla namazgâh duvarı örülmüş. Ayrıca fark edebildiğim kadarıyla çeşmenin arkasındaki duvarda da bir hata var.

Umarım eski taşlar atılmamıştır. O zaman hiç değilse bu yanlışlıktan dönülebilinir. Atılmış olma ihtimalini düşünmek istemiyorum. 5 Nolu Koruma Kurulunun haberi var mıdır? Onaylı Restorasyon Projesi mi uygulanmaktadır?

Bu yazıyı sadece konuya dikkat çekmek için acele olarak yazıyorum. Daha detaylı bir araştırma yazısını birkaç gün içinde yayınlayacağım.

Kadıköy Belediyesi bir an önce bu konuya el atmalıdır.
ARİF ATILGAN EKİM 2017

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder